Při prodeji (a nákupu) dětského oblečení a věcí přes internet se setkáte s různými typy lidí. Buďte na ně předem připraveni, ušetříte si tím spoustu nervů a problémů. S lidmi je třeba jednat narovinu, asertivně a nenechat se kvůli pár korunám vmanipulovat do nepříjemné situace. Rady kde a jak se dají věci prodat naleznete také na našich stránkách.
Kupující se dělí na tyto základní skupiny. Budete-li předem vědět, že se s nimi můžete setkat, nepřekvapí vás jejich chování a budete moci adekvátně reagovat.
Bezproblémoví kupující
Bezproblémový kupující si přečete celý inzerát, přistoupí na jeho podmínky a v případě zájmu věci zakoupí, zaplatí, převezme a udělí pozitivní hodnocení. V případě problému tyto řeší bez emocí.
Lidé, co nečtou inzerát
Někteří nakupující ignorují popis v inzerátu a ptají se na věci jasně uvedeny; např. zda lze poslat na dobírku, zda má věc zelenou barvu nebo kam jim ji přivezete.
Dopisovači
Dopisovači vás nechají třicetkrát přeměřit triko za 15 Kč, aby si ho pak nevzali, protože chtěli kalhoty.
Zlevňovači
Zlevňovači žádají neustále slevy, chtějí věci posílat zadarmo a dovézt až domů. Pozor na ně, jedná se vesměs o problémové lidi.
Mrtví brouci
Mrtví brouci si věci závazně objednají, děsně na ně spěchají, potřebují je fakt rychle, a pak si vás vymažou z kontaktů, zablokují vaše číslo a nejeví zájem. V horším případě vás nechají stát na místě předání nebo nepřevezmou dobírku.
Podvodníci
Podvodníci se vyskytují spíše mezi prodávajícími. Proto je potřeba sledovat pečlivě hodnocení dané osoby a nakupovat přes ověřené weby (např. Aukro má platby pojištěny).